Wednesday, December 30, 2009

Majestic Legacy

Wahai kawan2.
Aku ade pegang duet form ni..
Dlm 7 ringgit lebih.
Aku kire cam nk buat derma ke..
so harap korang halalkan lah n bgi kebenaran la untuk aku dermakan ok?
daa~

Tuesday, December 22, 2009

KENDURI KENDURI

ASSALAMUALAIKUM!!!

wahai rakan rakan sekalian.
Mohd Erham bin Jonoh dh ajak 146 org pergi kenduri umah die.
sile lah dtg yer.
aku mntk maaf lah.
aku xleh dtg.
tp, yg leh dtg, tolong r pegi.
sian die.
dh ajak satu from ouh.

Friday, December 18, 2009

Happy New Year dear Muslims!

Salam.

I would like to wish all my muslim friends a Happy Maal Hijrah.
I hope the new year will bring us good luck and brighter future always,Insya-Allah.
But I would be glad if all of us put a new spirit together and unite to achieve a great muslim bond among us.
Do give support to each other and never condemn others.
That would give a healing to the world of Muslims which are breaking apart these days.
And the most significant of all,do not take your failure as a failure.
Take it as a challenge and never give up.

Remember to take those trees which face the wind.It's not just stronger but the root grows deeper.

Means you have to face more and more trouble,then you will become stronger and tougher.AND you will really understand what was underlying behind your trouble.
Then,you'll find some way that you'll never get into those same trouble again.

Go Muslims!

Thursday, December 17, 2009

Balance Sheet of Life

BALANCE SHEET OF LIFE



Our Birth is our Opening Balance!
Our Death is our Closing Balance!

Our Prejudiced Views are our Liabilities
Our Creative Ideas are our Assets


Heart is our Current Asset
Soul is our Fixed Asset
Brain is our Fixed Deposit
Thinking is our Current Account


Achievements are our Capital
Character & Morals, our Stock-in-Trade
Friends are our General Reserves
Values & Behavior are our Goodwill

Patience is our Interest Earned
Love is our Dividend
Children are our Bonus Issues
Education is Brands / Patents


Knowledge is our Investment
Experience is our Premium Account

The Aim is to Tally the Balance Sheet Accurately.
The Goal is to get the Best Presented Accounts Award.


Some very Good and Very bad things ...
The most destructive habit....... ........ .....Worry
The greatest Joy......... ......... ............ ...Giving
The greatest loss........Loss of self-respect


The most satisfying work........ .......Helping others
The ugliest personality trait.......... .....Selfishness
The most endangered species..... ....Dedicated leaders
Our greatest natural resource.... .......... ...Our youth

The greatest 'shot in the arm'........ ..Encouragement
The greatest problem to overcome.... ........ ...Fear

The most effective sleeping pill....... Peace of mind
The most crippling failure disease........ .......Excuses

The most powerful force in life........ ............. Love
The most dangerous act...... ..A gossip
The world's most incredible computer..... ....The brain
The worst thing to be without..... ............ ..... Hope

The deadliest weapon...... ........ ..........The tongue
The two most power-filled words....... ........ 'I Can'
The greatest asset....... .......... ........ ....Faith
The most worthless emotion.... ......... ....Self- pity

The most beautiful attire...... ......... ........SMILE!
The most prized possession.. ........ .....Integrity

The most powerful channel of communication. ......Prayer
The most contagious spirit...... .......... ......Enthusiasm


Life ends; when you stop Dreaming,
Hope ends; when you stop Believing,
Love ends; when you stop Caring,
And Friendship ends; when you stop Sharing...!!!


Hv an awesome day everyone!

-theNemeSiS-

Wednesday, December 16, 2009

Sebuah Perjalanan Demi Hadiah Si Dia


Salam alaikum, bagaimana keadaan rakan2 semua? Sihat? Sedar tak sedar, sudah seminggu kita beremansipasi drpd penjajahan SBP. Sebelum itu, sy mahu berkongsi sedikit perjalanan kami (aku, zul, afiq, aswad) ketika di Midvalley pd 10/10. Sikit jela. Penat lelah hanya Allah shj yg tahu bagaimana kami tempuhi perjalann pulang. Semuanya krn hadiah yg ingin diberi ketika The Night of Never Ending Legacy. Bermandi peluh kami tempoh hari.




Sampai tertidur si Afiq ni dalam tren. Bayangkn mke Bot jd cmnih... Kesian2...

Semuanya demi si Dia... ehem2...
Tapi tak mengapa, pengalaman ini sekali seumur hidup. Dan tidak boleh dijual beli, dicetak rompak, ditukar hak milik dan akan dibawa smpai mati. Hargailah kawan2 kita yg berhempas pulas demi kita.



Apa yg penting di sini, kami berpuas hati dgn perjalann kami, dsamping mengeratkn silaturrahim antara perak & selangor. Haha. Penat lelah, suka duka, pahit manis, semuanya akn dihargai. Walaupon penat, kami gembira (cliche sungguh ending nih) kerana dpt pengalaman yg manis ini. Akhir kata:






Ingatlah 2 Perkara:
* Kebaikan yg org lain lakukan ke atas kita.
* Keburukan yg kita lakukan ke atas org lain.
Lupakn 2 Perkara:
* Kebaikan yg kita lakukan ke atas org lain.
* Keburukan yg org lain lakukan ke atas kita.

Akhir kata, assalamualaikum..;DD

-aRith-

to ALL MAJESTIC LEGACY

Asslamualaikum..
:)
so, i am hoping that all of you are in a very best condition.
yes, I love Majestic Legacy.

Dear my friends,
i am truly sorry for everything that i have done.
5 years knowing all of you were great.
but, it would be something better if we actually continue it until the end of us all.
so, i am putting my heart sincerely to this blog, so that i can always make a contact with all of you.
I am calling all Majestic Legacy members to actually appreciate this relationship that we had make.
Hold on to this because we will never find someone better.

Pray your best that our God, either for Muslims, Hindus or Catholic, that we will always blessed.
May we meet again, FRIENDS.
:)

-ibnu Aziz-

Saturday, November 14, 2009

Annur in Action!! Part1(kot)

video

kte sudah tbe d kmuncak perjuangan...

Doakan kejayaan majestic leagacy SPM sume straight A+.

Prove to the doubters...

Thursday, September 24, 2009

Majlis Khatam Al-Quran Semashur Majestic Legacy 2009

Dear reader...

Assalamualaikum. Alhamdulillah, great gracious to Allah S.W.T for His virtue in granting us this barakah event for the last time. This Majlis Khatam al-Quran was organized to celebrate (not the right word i guess) us, form 5 student as we finished our Quran reciting in this year Ramadhan al-Mubarak. Organised also to remind us the important of Quran in lighting our path to Ilahi. May Allah refresh our heart and enlighten it with iman and taqwa to success not just in SPM, but everything we face.

May this face illuminate for another hundreds years. Make this photo as a memento for our senior and final year.








By Harith and Fahani. ;p

Credits to Akif and photographers...

Friday, September 18, 2009

-Matrix-

Isi sume tu tau..
lpstu print..
then smpan leklok n bwk kt skola..

wbsite nye ni ha...

Permohonan Matrikulasi (http://apps.emoe.gov.my/permohonan_matrikulasi/login.cfm)

any probz?
cntct ckgu sarimah or ckgu shahidin..

Pn. Sarimah - 0122728126
En. Shahidin - 0175194410





alang2 ni nk wish gak...

Selamat Hari Raya Aidilfitri to all Majestic Legacy members!

-mntak maaf byk2 ats sume kslhn aku

-dr sgi zahir n batinnye.. :D

-same ade sngaje or x..

-n hope dpt doakn kjyaan+ksjhtraan bersama..

-espcially for da SPM yg da dkat gile ni!!

-All da best guyz!!

-Wassalam-

Thursday, August 27, 2009

Lawatan ke Book Festival


Assalamualaikum rakan2...
Cuba lihat signboard di atas... hehehe... Perkataan di atas berjaya menarik dan memukau mata kami. hohoho... Kenal tak perkataan tuh?
Sebenarnye nak buat laporan lawatan BookFestival yg kami (aku, ghazi, erham, pres) pergi td.
Banyak buku yg dibeli (bacanye ntahle). Potongan berdiskaun-diskaun. Jgn lepaskn peluang ini.
Terhad! Pergi la. Mari tanamkan budaya membaca. Ilmu pelita hidup. hehe.
Salam alaikum. Adios!

Tuesday, August 25, 2009

dear majestic legacy of semashur.

assalamualaikum.
i hope that all of you are in the best condition.
well, as you all know, we are now in the month of Ramadhan.
so, do remember, we have so a lot of time to study well and achieve straight A1's.
just, do our best cause everyone can do it.
all the best, my dear friends.
;)

good luck everyone.

76 days countdown




Dear 0509,
tngl bpe hari je. 70++ kot
xsmpai 100 pun.
yg penting enjoy n konfem kite nye reslt naek next year.









Monday, August 3, 2009

Invitation

Dear 0509,

All of you are invited to attend my sister's wedding on 8th August 2009 at Dewan Pandan Indah,Ampang. The location is nearby S.K Pandan Indah. This ceremony will be held from 12 to 3pm. Thank you.:)

with love,
Farah Nurdiana

Wednesday, June 10, 2009

Condolences

I received a text this morning to let everybody know that Farah Nurdiana's (Dian's) mom has passed away early this morning in her sleep @ Riyadh. Jenazah will be brought back to Malaysia, exact details uncertain. Please spare some prayer for her late mother. To Dian, sorry to hear about your loss. Our greatest condolence goes to you. May Allah bless her soul and place her in jannah. Ameen. Be strong. In times of difficulties , we are always here. Al- Fatihah.

Love,
Majestic Legacy 0509

Tuesday, June 2, 2009

[Study week]

assalamualaikum korang sume~~

weyh~xde sape ke nk btolkn layout neyh~???

wuhuhuuu~~

ape2 pon,cuti neyh jgn lupe keje physics,bio,add m3 sumer~^^

and....buku pn jgnler cuti even skang ngah school hols~ingt2 ler kengkawn bhwsanyer kte ade 5 bulan ag nk spm~takot x??? ><

oleh itu,saya akhiri ucapan peringatan saya dgn wabilahitaufikwahidayat
wassalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh~^^

Friday, April 24, 2009

GO MAJESTIC 0509!

Bismillah..Assalamualaikum..
SPM da nak dekat da pun..tinggal 6 bulan je lagi...
dalam mase 6 bulan ni mcm2 boleh berlaku..
mcm2 dugaan akan dtg menguji kite..
cume satu je yg kite kene ingat,walau mcm mane pun..kite kene berpijak di bumi yang nyata..kite fikir setiap yg dibuat tu ade risiko ke x..
walaupun batch kite dipandang mcm mane sekalipun,kite bersabar je..
doa banyak2..moga2 Allah bantu kite dlm sume perkara..
kalau kite x dapat sokongan n pertolongan manusia,at least kite ade Allah untuk kite bergantung n berharap..sesungguhnya Allah maha kuasa atas tiap2 sesuatu..
harap kite x menimbulkan sebarang masalah n bersatula kite satu form..
walau rintangan datang melanda kita harungi bersama!
Mudah-mudahan kite gempak!!!Amin..

Wednesday, March 18, 2009

Saturday, February 21, 2009

Interaksi Akademik

Assalamualaikum..
Hm..harini,21hb Februari sekolah kite dah jalankan interaksi akademik untuk f3 ngan f5.
Sy ade brsembang-sembang dgn cikgu2 sementara nak tunggu parents sy datang kn..
Cikgu ade bagi komen sikit.

*Cikgu kate batch kite ade yang macam sombong sikit.Pasal jarang nak bertanye kat cikgu tapi sbnarnya x terer pun.Hihi
*Lepas tu,kelas yang belakang2 yg nmpak banyak berubah ke arah yang baik sket.Cikgu tu kate 5Iman bagus.Hehe.Teruskan la sikap yang baik korang tu.Kelas lain pun baik juge tapi cikgu bagi contoh jer tau tu.
*Pastu kelas depan suke main-main sikit.Kite sepatutnye serius kot bile masuk f5 ni.Mase f4 dulu bolehlah nak buat lawak2 bodoh kot.Skang kene tunjuk la kite ade kesedaran.
*Ada juge cikgu yg pesan jangan terlalu tertekan.Skrg enjoy je smase blajar.Sebab kalau stress,cikgu tu kate nnti kite akan keluarkan negative hormone.Xbaik untuk kesihatan.Relax je,yg penting faham.Grab ape yang cikgu ajar.Xpaham terus tanye je cikgu tu.Mmg tu keje cikgu pon kan.hahaha

Oklah.Kesimpulannya,be serious but dont get too tense over your study.Relax and enjoy it.
So,'majulah batch0509 untuk Semashur.'

Thursday, January 29, 2009

Librarian Dinner 2008@ Kelab Tasik Putrajaya.





Pictures of memories-librarians 2008! :)

WAJAH WAJAH KITA..

Inilah warga Majestic Legacy 0509
BOYS



GIRLS





wajah wajah ni smuenye cun, hnsm,aggun, kacak, jelita n etc...
btol x?
so, dihrp mke2 ni la yg dpt menggmprkn skola ngan result spm nnti..!!
0509 bleh x?
bleh jerrr..

Sultan Muhammad Al-Fateh

Assalamualaikum. Ha, itu lah dia, gambar ilusi Sultan Muhammad Al-Fateh. Siapa kenal Sultan Muhammad Al-Fateh? ahha. Sultan Muhammad ni merupakan anak kepada Sultan Murad di mana beliau telah berjaya membuka kota konstantinopel. Konstantinopel kini digelar Istanbul di Turki. Beliau lahir ketika zaman Turki Usmaniyah.

Masa kecil, Sultan Muhammad Al-Fateh merupakan seorang anak yang degil. Setelah di pukul oleh seorang ulama' dan beliau pun mengadu pada ibu dan bapanya. Namun, aduan beliau tidak dilayan. Sultan Muhammad sedar dan sejak itu, beliau sangat komited dalam mempelajari ilmu.

Pada umur beliau 16 tahun, beliau sudah mula memerintah kerajaan Turki Usmaniyah ketika bapanya sedang berehat. Beliau memerintah dengan penuh adil walaupun umurnya baru saja setahun jagung. Walaupun umur beliau baru sahaja 16 tahun, namun beliau tidak terpengaruh dengan hasutan oleh maharaja Konstantine yang cuba menjatuhkan kerajaan Turki Usmaniyah.

Pada umurnya 19 tahun, Sultan Murad mangkat dan tempatnya digantikan oleh Sultan Muhammad. Dengan persediaan yang amat mantap, beliau menyerang Kota Konstantinopel. Dengan membawa tentera seramai 250,000 orang, beliau pun bergerak. Kota Kontantinopel begitu sukar untuk dikalahkan. Lebih-lebih lagi, bila Maharaja Konstantine meminta bantuan dari tentera Genoa yang di pimpin oleh Giustinani.

Ketika tentera islam hampir kalah, Sultan Muhammad Al-Fateh telah mendapat hidayah daripada Allah. Hidayah tersebut merupakan dengan cara mengangkat 70 kapal perang melalui jalan bukit bukau. Alhamdulillah, dengan bantuan Allah, mereka berjaya. Pada hari ke 53 mereka bertempur, islam telah berjaya menawan kota Konstantinopel. Setelah Maharaja Konstantine dan Panglima Ardogan berjaya dikalahkan oleh islam, kota Konstantinopel berjaya di tawan.

Sultan Muhammad Al-Fateh meninggal ketika berusia 49 tahun dan mempunyai seorang anak bernama Beyazid dan juga seorang isteri. Al-Fatihah.

Knangan tyme form3!! =)

Assalamualaikum..
Ni je la sdikit sbyk gmbr2 utk form kite..
wlaupn agk lame, tp klu bygkn blek tyme form3, byk knangn pahit n manis!
sdar2 skrg da form5.. rase mcm nk jdi mude blek pn ade..
haha...
sape2 ade gmbar2 knangan meh le post.. same2 kite knangkn blek..
(--,)
3 Amal




3 Bakti




3 Ehsan



3 Iman




3 Jujur