Sunday, January 25, 2009

siapalah aku

Siapalah Aku...

Sesekali menyedari pada senja yang merah ini,

Aku tidak mahu lagi berbicara,

Tentang sisa kenangan lalu,

Menyingkap tabir sejarah,

Yang merobek hati luka berdarah,

Memungut kasih yang tidak kesampaian,

Resah gelisah dimain perasaan.

Sesekali menyedari pada malam yang dingin ini,

Lebih baik ku menghitung dosaku yang menggunung,

Renung ke dalam diri, jenguk hatiku yang kotor,

Hisab diriku yang kerdil dan hina,

Bertasbih, bertahmid, sujud dan bersyukur,

Lalu kuhadapkan wajahku kepadaNya,

Berserah diri mengharapkan simpati,

Agar aku diampuni.

Sesekali pada subuh yang hening ini,

Kusedari siapalah aku,

Kalau hanya seorang hamba,

Hidup mati ditentukan Allah,

Punya diri tak selamanya,

Punya kehidupan tapi sementara.

No comments: